Ana içeriğe atla

Tamam mıyız ? {Biraz yorum,biraz anlatım]

Bu gün size,şu son aylarda beni en çok derinden etkileyen filmi anlatacağım, biraz hayat ve bakış açılarıyla alakalı  .. '' Dikkat bu yazı filmin tamamını içerebilir,uyarımı yapayım öyle geçiverin aşağıya ''

Lgtb,engellilik gibi kavramlar içeren bir film.
Başrolümüz Temmuz heykeltraş ve çizer.Beyoğlunda küçük ama kişilikli bir evde oturuyor filmin başında,hayatı gördüğü rüyalarla ve rüyasında yardım isteyen çocuk ara ara keyfini kaçırsada,hayatı normal akışında devam ettirmektedir.Kendisinin tabiriylede hayatta farklı bir renk olan ,İş arkadaşı Besteyle buluşup günlük hayattan konusurken,heykellerini veya çizim işlerini yapıp gününü bitiren Temmuz , bir gün birisiyle konuşup bir eposta okuyor ve anlıyoruzki sevgilisi onu terketmiş.sevgilisini hiç görmüyoruz seyirci olarak ama karşı tarafın sesinden anlıyoruz ki Temmuz gay’dir.Daha sonra öğreniyoruz,aslında Temmuz zengin ve varlıklıbir ailenin çocuğudur,ve gay olduğu için ailesi tarafından kabul görmemiştir.Babasından tokat yemiştir ve ayrı yaşamaya başlamıştır.Ama annesi onu korur kollar,çünkü Temmuz herşeyi kafasına takan bir karakterdir .. Sevgilisiyle ayrıldıktan sonra depresyona giren Temmuz iyice dağıtmıştır.. bunun üzerine annesinininde dediği gibi ''Bir karınca ezildiğinde ağlayıp kahroluyorsun,çiçek açtığındada dünyalar senin oluyor,lütfen fazla takma,bırak görme ! '' 
Neyse işte bir gün yine arkadaşı Beste'yle parktayken,kafasını karıştıran rüyalarına giren o çocuğu görür .. 





İHSAN ..
İhsan kolları ve bacakları olmayan engelli bir çocuktur Temmuz ona yaklasmak ister,bu yüzden onun güleryüzlü hiç bir zaman üzgün görmediğimuiz annesine sosyal hizmetlerden geldiğini ve her gün İhsana kitap okuyacağanı söyler .. Annesi seve seve kabul eder.Seyirci tam burda,kafası karışık ee nolcak ? kitap okuma seansıyla'mı sürecek film diye düşünürken..İhsan ve Temmuz kitap okuma seansında,İhsan onun sosyal hizmetlerden gelmediğini ve farklı bir amacı oldugunu farkına varır,ve sormaya başlar.İhsan herşeyi anlatır ve o gün gider,ertesi gün İhsan Temmuzu yeniden çağırır ve aslında aynı rüyaları onunda gördüğünü ve evet bir amaçları oldugunu evrenin onları birbirlerine yardım etsin diye birleştirdiğini söyler ve isteğini belirtir..
'' Öldür beni ! ''
Başrolümüz Temmuz tabii normal insani bir karşılıkla o gün bir şey söylemeden gider,günler geçer aradan olaylar ve Temmuz bu isteği kabul eder,ama onunda bir isteği vardır
En son dileğin ne ?

''Annemle izlemiştik biliyormusun? Titanik ! Orda sarı bir çocuk var Jack hani geminin başına çıkmıştı ve '' Dünyanın Kralı benim ! '' diye bağırmıştı,bende yüksek bir yere çıkıp
kollarımı açıp öyle bağırmak istiyorum ! ''
t : Kollarını açıp ?
İ : Evet,sen sordun ben söyledim.Geriside senin bilmecen olsun ! 

Konu burda kapanır,Temmuz ve İhsan birlikte günler geçirir,hatta babasının zulümünden sonra ihsan Temmuzun evine yerleşir birkaç günlüğüne ...
Her şey günlük gülistanlık geçmez tabii,Temmuzun annesi gelir,olanları görür,Temmuz bir şekilde açıklar ve Temmuzun bu hayatta üzülmesini istemeyen annesi tabiikide yardım eder.
Biraz katıda olsa.
İhsan'ın anadolu kadını annesini yanına alır,İhsana bakıcı tutmak ister,herşeyi halleder herkes mutlu olsada İhsan mutlu değildir,haklıdırda .. Sanki evin köpeği gibi sahiplenilmiştir o an.
Gerçi onun dışındada düşündüğü bir şey vardır.
T : “hadi ama, gurur mu yapıyorsun, zenginlik fakirlik edebiyatına mı giriyorsun, fikrim sorulmadı mı diyorsun, yapma allahaşkına ''
İhsan bağlanmaktan korkuyor aslında,çünkü o alışırsa bir gün ondan bıkabilirler diyede düşünüyordu.
'' İnsan eti ağırdır abi,taşıyamazsın ''
Olaylar gelişir,
Temmuz İhsanın isteğini yerine getireceğini söyler,fakat tek farkla.
Beraber ölüme gitmek ister.
Arabayı yüksek bir yere sürer,İhsanı beline bağlar ve tırmanmaya başlar.Başta ölüme istekli olan İhsan,bu fikirde Temmuzunda olacağını düşününce vazgeçer ve yalvarmaya başlar.
''Tamam abi vazgeçtim,inelim lütfen inelim ! ''
t : Vazgeçmiycez olum,yaşamaktan vazgeçmicez.Biz kayamızı düşürmeden en tepeye dikicez.''
İnsan eti ağırdır taşıyamazsın demiştin,sen benim kanatlarımsın !



Ve filmin sonu İhsanın isteğiyle biter,tepeye çıkmışlardır,tek beden şeklinde Temmuz kollarını açar İhsan için.
Ve en büyük çığlıklarıyla haykırırlar.
Vurucu bir şekilde biter.
Aslında hiç bir zaman farklı değildi Temmuz ve İhsan.
İkiside hayatta farklı olanlardan.Filmin başında kendide diyor Temmuz,''Ben bu dünyada doğmuşum,ama kendime ait bir dünyam var '' 
Yollarını kaybetmişken birbirlerine derman olmak için yolları kesişen iki kardeşin hikayesi,her sahnesiyle anlamlı ve düşündürten bir film.

Yorumlar

Yorum Gönder

Yazsanaağğ.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kimdir ? : G-Dragon

Uzun zamandır çiziktirmediğim bloguma birşeyler yazma vakti gelmiş gibi gözüküyor.En azından buralara bir şey yazmanın beni rahatlattığı günlere dönmek istiyorum. Şimdi gelelim aaaylar sonra buraya beni döndüren ve umarım sık sık yazı yazmama bir basamak / vesile olacak asıl konumuza. Bugün fangirllük duygularımın yanı sıra sanatıyla,giyimiyle,zekasıyla herkesten ayrı tuttuğum birini sizlere sunmak istedim. Kwon Ji Yong na'mı diyar : G-DRAGON! Kwon Ji Yong yani G-Dragon bir K-pop sanatçısı/idolu -bana göre k-pop'pın çok çok üstünde bir adam,hatta dünya çapında biri- Kendisi 18 Ağustos 1988 doğumlu, yaklaşık 5 yaşından beri müzik/eğlence sektörünün içinde. 13 yaşından 18 yaşına kadar YG Entartainment'da stajyerlik yaptı.18 yaşında korenin en ünlü grubu BIGBANG  ile çıkış yaptı.Grubun lideri,şarkı yazma makinesi,fashionistası G-Dragon böylelikle tüm dünyaya duyrulmuş oldu. G-Dragon sanatsal zekasıyla ve çalışma hırsıyla cidden saygı duyulası bir adam ( fangirl

Röportaj Doksanların Özlem'i [Zeynep Anıl] ^^

Bu gün,şu saatte mutluluktan uçtugum bir röportajı gerçekleştirdiğim için mutlu olduğumu söylemek istiyorum.Çok sevilesi bir insan olan,Doksanlar güzeller güzeli Zeynep Anıl beni kırmadı ve sorularımı cevapladı. 1-Zeynep Anil kimdir ? Bir kaç cümleyle anlatabilir misin ? :-) Zeynep Anıl Tatdıran 11.04.1993 İstanbul doğumlu hem güçlü hem mutlu bir Koç kadınıdır. 2-Henüz 9 yaşındayken sektöre adım atmışsın.İlk yapımına nasıl kabul edildin ?  İlk yapımım benim için büyük tesadüftü. İyi bi menajerin sahip olduğu bir cast ajansında kayıtlıydım. Şimdilerde yeni yeni fark ettiğim şanslı yapım beni Yağmur Zamanı dizisinin yapımcısı Erol Avcı ve yönetmeni Dilek Gökçin ile tanıştırdı.  3-Daha önce Doktorlar,Küçük Kadınlar,Sıla gibi önemli yapımlarda yer almışsın,ama Doksanlar senin kendini gösterdiğin,yani parladığın yapım değil mi ? Çok doğru. Hep güzel insanlar ve güzel projelerde çalıştım evet ama  Doksanlar, Mint yapım, Birol Güven ve yönetmenin Uğur Yağcıoğlu beni

New

Gömlek aşkımı bilmeyen yoktur herhalde ... Çünkü bu aşkla hasta olmama rağmen dün avm'ye gittim. Yarı baygın yarı uyanık gömlek aradım diyebilirim ( görülmesi gerekilen bir tipti :D ) Aslında amacım buz mavisi kot gömlekti fakat bulamadım .Ve 2. seçeneğim kareli gömlekti .Aslında her mağazada kareli vardı fakat , gözüme hiç biri cazip gelmedi  :D Vee bunu nerden aldım dersiniz ? Lcw erkek bölümünden biraz bol geliyor ama darda sevmem zaten bulamadık napalım erkek bölümünden aldık :)  Sizce nasıl ?